مجله پیشگامان

آخرین اخبار تکنولوژی

مجله پیشگامان

آخرین اخبار تکنولوژی

تشریفات مجالس ترحیم مشهد | تشریفات بهشت

تشریفات مجالس ترحیم مشهد

تشریفات مجالس ترحیم مشهد

تشریفات مجالس ترحیم شامل تشریفات مراسم تشییع و خاکسپاری بر سر مزار متوفی،  برگزاری کامل مراسم ترحیم و ختم در مسجد، منزل و تالار می باشد که معمولا روز اول، سوم و هفتم فوت برگزار می گردد. تشریفات ترحیم شامل مجموعه خدماتی است که به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسمات ترحیم انجام می شود و شامل خدمات کفن و دفن، رزرو مسجد در مشهد، تهیه اقلام پذیرایی و یا تهیه پک پذیرایی، دعوت از مداح و روضه خوان، گل آرایی میز ترحیم، تهیه تاج گل، تهیه حلوا و خرما و آماده سازی پرسنل جهت پذیرایی از میهمان ها می باشد.

تشریفات بهشت مشهد یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین تشریفات مشهد است که تاکنون بیش از 1000 مراسم را به بهترین نحود در مشهد برگزار نموده است، داشتن پرسنل مجرب و متعهد، تهیه اقلام پذیرایی با کیفیت و درجه یک و قیمت مناسب از مهمترین ویژگی های تشریفات بهشت می باشد. رضایت مشتریان عزیزمان از برگزاری مراسمات انجام شده توسط تشریفات بهشت خود گواهی بر متعهد بودن ما با ارائه خدمات مطلوب می باشد.

 

 

تشریفات مراسم ختم

تشریفات بهشت با بیش از 10 سال سابقه، در تمامی مراحل در کنار شما هستیم

ما از ابتدا، سعی و تلاش داشتیم که با حفظ کیفیت و بهداشت مراسمات ختم را به بهترین نحو برگزار کنیم. ما در تشریفات بهشت، در عین تنوع در برگزاری مراسمات، از بهداشتی‌ترین پک های پذیرایی و مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین اقلام پذیرایی استفاده می کنیم.

برخی از خدمات تشریفات بهشت:

برگزاری تشریفات در هنگام دفن در آرامستان

خدمات دریافت گواهی فوت و خرید قبر

اجرای مراسم شب اول در منزل متوفی

خدمات گل آرایی و شمع آرایی محل دفن

هماهنگی و رزرو مسجد جهت برگزاری مراسم ترحیم

رزرو تالار برای پذیرایی از میهمان ها

اجرای موسیقی عرفانی مراسم ختم

دعوت از مداح و قاری برای برگزاری مراسمات

چاپ بنر، تراکت و اعلامیه

تهیه تاج گل و سبد گل

تهیه حلوا، خرما، شیرینی و پک پذیرایی

 تشریفات مراسم خاکسپاری

تشریفات مراسم خاکسپاری

ما از ابتدا تا انتهای  مراسم خاکسپاری در کنار شما هستیم، با حضور تشریفات بهشت نگران هیچ موضوعی نباشید. خدمات تشریفات مراسم خاکسپاری شامل موارد زیر می باشد:

اعزام آمبولانس، اخذ گواهی فوت و انتقال متوفی از منزل یا بیمارستان به آرامستان

در صورتیکه متوفی در بیمارستان فوت شده باشد کلیه موارد جهت تحویل جنازه از بیمارستان توسط تشریفات بهشت انجام خواهد شد و درصورتیکه متوفی در منزل فوت شده باشد خدمات گواهی فوت در آرامستان انجام خواهد شد.

انجام امور اداری و تغسیل

بعد از انتقال متوفی به آرامستان، مراحل اداری کفن و دفن در بهشت رضا توسط تشریفات بهشت انجام خواهد شد، متوفی بعد از غسل داده شدن می تواند به درخواست صاحبان عزا در حرم، خواجه ربیع، بهشت رضا، بهشت رضوان، بهشت جواد الائمه و یا در هر جای دیگر دفن شود. این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا در مشهد غسل و شست و شوی میت در بهشت رضا انجام می شود و از آنجا متوفی به محل دفن مورد نظر انتقال داده می شود.

طواف جنازه در حرم امام رضا (ع)

در صورت تمایل خانواده متوفی، جنازه را بعد از شستشو به حرم مطهر امام رضا (ع) انتقال داده می شود و از سمت بست پایین خیابان و صحن آزادی وارد حرم شده و آنرا رو به روی ضریح می برند و آنجا از عطر گلاب ناب محمدی که مخصوص حرم امام رضا(ع) است و با تکاندن قالی ها بر روی جنازه از خاک پای زائرین روی جنازه می ریزند. سپس جنازه را به گوشه صحن آزادی برده و نماز میت می خوانند.  در این رسم دیرینه ، فرد متوفی در انتهای زندگی نیز با متبرک شدن از تربت پاک آن حضرت و معطر شدن از عطر حرمش به سفر آخرت می رود. بعد از طواف حرم جنازه متوفی به محل دفن اعزام میگردد.

مراسم خاکسپاری

بعد از غسل و طواف حرم، جنازه توسط تشریفات بهشت به آرامستان انتقال می یابد و در قبر خریداری شده دفن می گردد. تهیه سایبان و صندلی، تهیه اقلام پذیرایی و حضور مداح، گل آرایی محل دفن توسط تشریفات بهشت بر سر مزار متوفی در هنگام خاکسپاری انجام می شود.

رزرو تالار و رستوران جهت پذیرایی میهمان ها

معمولا مراسم کفن و دفن صبح تا ظهر انجام می شود و بعد از مراسم میهمان ها را جهت صرف نهار به رستوران یا تالار دعوت می کنند، سفارش و رزرو تالار و رستوران توسط تشریفات بهشت با توجه به منوی درخواستی شما با کیفیت و قیمت مناسب انجام می شود.

خدمات خاکسپاری

در هنگام خاکسپاری، کلیه خدمات اعم از تهیه وسیله ایاب و ذهاب، رزرو مسجد، چاپ بنر و استند ، تراکت های اطلاع رسانی و سفارش سنگ قبر توسط تشریفات بهشت انجام می شود.

برگزاری مراسم خطبه صبحگاه

این رسم بیشتر در استان خراسان مرسوم است و زمان برگزاری آن اولین صبح بعد از خاکسپاری و قبل از طلوع آفتاب است که بر سر مزار برگزار می‌شود. خدمات پذیرایی از میهمان ها و دعوت از مداح توسط تشریفات بهشت انجام می شود.

تشریفات مراسم یادبود

بعد از تشریفات مراسم خاکسپاری و تشییع جنازه، برگزاری مراسمات یادبود در روز اول، سوم، هفتم و چهلم است (البته می تواند تعداد و روزهای برگزاری با توجه به آداب و رسوم ها متفاوت باشد). در تشریفات مراسمات ختم کلیه خدمات از صفر تا صد توسط تشریفات بهشت انجام می شود.

خدمات مراسمات ختم شامل رزرو مسجد یا تالار، تهیه کامل اقلام پذیرایی شامل قند و چای، آب معدنی، قهوه، حلوا، خرما، شیرینی، میوه فصل و پک های پذیرایی ، گل آرایی و شمع آرایی میز ترحیم، دعوت از مداح و قاری ، تهیه تاج گل و پرسنل پذیرایی خانم و آقا، دعوت از گروه موسیقی عرفانی و فیلم برداری از مراسم بنا به درخواست خانواده متوفی توسط تشریفات بهشت انجام می شود.

کلیه اقلام پذیرایی با توجه به درخواست شما، با بهترین مواد اولیه تهیه می شود، پک های پذیرایی معمولا شامل میوه تازه، کیک و آبمیوه، حلوا و خرمای بسته بندی می باشد و معمولا در هنگام خروج توسط پرسنل به میهمان ها تقدیم می گردد.

پرسنل پذیرایی تشریفات بهشت قبل از حضور میهمان ها در مکان برگزاری حاضر شده و خدماتی همچون تزئین میز ترحیم، توزیع قرآن ، پذیرایی از میهمان ها، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، توزیع پک پذیرایی، توزیع آگهی های تسلیت، نصب بنرهای عرض تسلیت و چیدمان سبدها و تاج های گل را بر عهده دارند. تمامی پرسنل تشریفات بهشت از افراد متعهد گزینش شده اند و آموزش های برگزاری مراسمات به آنها داده شده است تا به بهترین نحو مجالس برگزار گردد.

سفارش تاج گل ترحیم مشهد

یکی از خدمات ترحیم تشریفات بهشت سفارش و ارسال تاج گل برای عرض تسلیت می باشد که به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می گردد. گروه تشریفات ترحیم بهشت در شهر مشهد با در نظر گرفتن تنوع و کیفیت در تهیه و ساخت تاج گل ترحیم ارزان در مشهد و سبد گل رومیزی و با به کاربردن گل هایی نظیر داوودی , گلایل , آنتریوم , شب بو , لیلیوم و رز در این محصولات توانسته نیاز افراد مختلف را برآورده نماید. پس از انتخاب مدل مورد نظرتان و دادن اطلاعاتی نظیر آدرس محل ارسال و یا ساعت ارسال و اینکه از طرف چه کسی و به چه فردی می خواهید تسلیت بگویید ، محصول شما آماده خواهد شد و طبق مشخصات مقرر به محل ارسال می گردد. ارتفاع تاج گل ترحیم می تواند از 1.5 متر تا 3.2 باشد.

 رزرو مسجد در مشهد

رزرو مسجد در مشهد

انتخاب مسجد جهت برگزاری مراسمات ختم و ترحیم از دغدغه های خانواده متوفی در همان ابتدا است. علاوه بر رزرو مسجد برای برگزاری مراسم ختم، تهیه اقلام پذیرایی مناسب نیز ممکن است برای صاحبان عزا دارای اهمیت باشد. تشریفات بهشت مشهد با 10 سال سابقه در زمینه برگزاری مراسمات ختم، هفتم، چهلم، عید اول و مراسمات مذهبی می تواند شما را در برگزاری هر چه بهتر یک مراسم آبرومندانه یاری نماید. از بهترین مساجد مشهد می توان به مسجد سجاد، مسجد المهدی فلسطین، مسجد قبا و مسجد غدیر باباعلی ارشاد اشاره نمود.

شهر مشهد دارای حدود 2000 مسجد می باشد که اکثر آنها بصورت هیات امنایی مدیریت می شود و در آنها علاوه بر برگزاری نماز جماعت و مراسمات مذهبی، مراسم ختم و ترحیم نیز در آنها برگزار می شود. ممکن است پیدا کردن مسجد مناسب برای برگزاری مراسم ختم و شماره تلفن آن ها کمی دشوار باشد از طرفی پیشنهاد مسجد مناسب با توجه به میهمان های شما و تهیه اقلام پذیرایی و تهیه تاج گل ترحیم در زمان کم نیز دارای اهمیت است. تشریفات بهشت برای رفاه حال صاحبان عزا، لیستی از بهترین مساجد مشهد تهیه نموده است، فقط کافیست به سایت تشریفات بهشت به آدرس www.ttbehesht.com  مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 09155156802 تماس حاصل فرمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.